18 września 2010

Angielskie dialogi i polskie napisy w Mass Effect 2

Nie jestem jedyną osobą, której lepiej gra się na angielskich wersjach gier. Lepiej dobrane głosy, lepsze odgrywanie roli i okazja do doskonalenia języka. Dlatego wieść o braku możliwości wyboru zapowiadanej angielskiej wersji Mass Effect 2 nie nastroiła mnie pozytywnie. To była naprawdę bardzo niemiła niespodzianka ze strony polskiego oddziału EA. Zastanawiałam się nawet nad tym czy nie kupić gry za granicą. Całe szczęście znaleźli się ludzie sprytni, którzy chwilowo rozwiązali ten kłopot (wielkie podziękowania dla Zgreda z forum GOL-a - to dzięki niemu dowiedziałam się jak obejść ten problem). W czterech krokach można pozbyć się kiepskiego, polskiego dubbu na rzecz głosów angielskich i polskich napisów.


1. Znajdź folder data znajdujący się w katalogu z grą.
2. Otwórz plik sku.ini i obie wartości POL zmień na INT – pisz wielkimi literami. Zapisz zmiany.
3. Znajdź katalog CookedPC. Jest on w katalogu BioGame w folderze z grą.
4. Znajdź plik BIOGame_POL.tlk i zmień jego nazwę na BIOGame_INT.tlk.

Jeśli w folderze CookedPC jest już plik o nazwie BIOGame_INT.tlk po prostu zmień mu nazwę (np. przez dodanie BAK na końcu) i dopiero wykonaj działania z punktu 4.

Żeby ściągnięte dodatki DLC miały polskie napisy należy wejść do katalogów z każdym z dodatków i zmienić nazwy plików z rozszerzeniem .tlk z POL na INT.

Wprowadzone zmiany można łatwo cofnąć, zmieniając z powrotem nazwę pliku BIOGame_INT.tlk na BIOGame_POL.tlk oraz przywracając wartości POL w pliku sku.ini.
PAMIĘTAJ O KOPIACH ZAPASOWYCH ZMIENIANYCH PLIKÓW!

Mam nadzieję, że polski wydawca wreszcie ustosunkuje się do tej sprawy i zrobi coś z tym… Póki co nas olali.


UWAGA! Instalacja jakiegokolwiek DLC może spowodować nadpisanie plików BIOGame_INT.tlk. U mnie zaowocowało to zniknięciem polskich napisów na rzecz angielskich. Najlepiej wpierw instalować DLC, a potem bawić się w zamianę.

3 komentarze:

  1. Gówno. Chyba nawet tego nie sprawdzałeś. Mam albo angielskie napisy i dialogi, albo tylko polskie. Do dupy z takim poradnikiem

    OdpowiedzUsuń
  2. Setnie się ubawiłam.

    Po pierwsze - gdybyś przeczytał ten tekst uważnie wiedziałbyś, że jestem kobietą (i nie miałbyś problemu ze zmianą języka dialogów).

    Po drugie - sposób działa i został przeze mnie sprawdzony (sprawdzone na kompie z Windowsem XP jeśli jakimś cudem kogokolwiek to interesuje). Wiem, bo właśnie gram na tak zrobionej wersji kinowej (angielskie głosy i polskie napisy). Trzeba mieć oryginalną grę(!), zainstalować ją z obu płyt, które są w pudełku (gdzieś słyszałam niepotwierdzoną przeze mnie w żaden sposób plotkę, że niektórym instaluje się z jednej tylko płyty) i dokładnie zastosować się do tego co tu jest napisane (ale do tego trzeba umieć czytać!).

    Po trzecie - nie klnij, bo robisz z siebie idiotę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spoosb działa, dziekuje x) tez mialem problem z DLC, bo nadpisywalo BIOGame_INT, wiec upewniłas mnie co chodzi o instalacje wszystkiego i pozniej bawienia sie plikami. 9 marca premiera ME3 wiec musze sobie odswiezyc dwojke xD anyway, grajac w demo na sp i mp, gra bedzie wygladac super.
    Odnosnie Twojego elaboratu na temat ME3 z maja 2011:
    w ME3 pojawia sie funkcja przechodzenia gry na 3 sposoby
    - typowa akcja (bez dialogow i decyzji)
    - typowy RPG (czyli hybryda, normalka)
    - typowa fabuła (bez akcji same dialogi)

    Pozdrawiam, i mam nadzieje ze na multi sie spotkamy x)

    OdpowiedzUsuń