Ziemia płonie. Spoza znanej nam przestrzeni kosmicznej nadciągnęła rasa przerażających maszyn, które rozpoczęły destrukcję ludzkiej rasy. Jako Komandor Shepard, żołnierz Przymierza, jesteś jedyną nadzieją na uratowanie ludzkości i wykonanie misji, która pozwoli odzyskać Ziemię.
Nie ukrywam, że jestem napalona na tę grę jak szczerbaty na suchary. Po prostu muszę zagrać w ME3 jak tylko wyjdzie. Nie wiem jeszcze skąd wezmę na ten tytuł forsę, ale to absolutny Must Have no. 1 na mojej liście.
Dobra, ale dość ględzenia. Piszę tego posta by zrobić sobie taką tabelkę zbiorczą informacji o grze Mass Effect 3 jakie pojawiają się w sieci przed premierą. Po premierze będę miała z czym sobie porównać efekt końcowy XD (UWAGA! Może zawierać spoilery). Zaczynamy:
- Mass Effect 3 ma być ostatnią częścią trylogii (jak sama nazwa wskazuje :P); niewykluczone spin-offy do serii (Mass Effect: Galaxy na iPhone one more time?)
- Jeśli Shepard zginie w drugiej części gracz straci możliwość importowania swojego zapisu gry do trójki
- ME3 to wciąż czysty Singleplayer (i całe szczęście!)
- Gra ma być „nieliniowa na 1000 sposobów”. Co ma to niby znaczyć? Ano ponoć na fabułę trzeciej odsłony mają mieć wpływ decyzje podjęte przez graczy nie tylko w dwójce, ale także w jedynce. Mam nadzieję, że to nie jest tylko pic na wodę :)
- Żniwiarze na wieść o pokonaniu Zbieraczy dostali turbodoładowania i czym prędzej podrałowali na Ziemię pogratulować nam osobiście
- Gra ukaże się na Xboksie 360, PC i PS3
- Silnik napędzający ME3 ma być lepszy, a sama gra ładniejsza!
- Jest to jedna z najbardziej oczekiwanych gier roku 2011… Thaa, wiem coś o tym :)
- Podkładem muzycznym do gry ma się zająć Clint Mansell. Facet ma na swoim koncie muzykę do „Czarnego łabędzia”, „Wroga publicznego” i „Requiem dla snu”. Nie znam, nie wiem czy to dobrze czy źle. Boję się sprawdzać teraz…
- Krążą plotki o prawdopodobnej przebudowie i przemianowaniu Normandii SR2, którą dostaliśmy od Cerberusa, na Normandię SR3. Gdzieś pojawiły się grafiki ochrzczone mianem szkiców koncepcyjnych, które mogą na to wskazywać. Ale równie dobrze mogą to być zwykłe obrazki fanowskie (autor Robert Simons).
- Ludzie z BioWare chcą nieco zmienić interfejs gry. Prawdopodobnie będzie on przypominał ten znany z Dead Space’a. Zobaczymy. W DS nie grałam więc się nie wypowiadam.
- Twórcy chcą ułatwić identyfikację przeciwników na odległość. Nie wiem jeszcze jak planują to zrobić. Gdzieś ktoś coś pisał o odróżnianiu ich po sylwetkach…
- Akcja gry zastartuje na Ziemi. Shepard bierze udział w jakimś przesłuchaniu. Żniwiarze wpadają na herbatę, my się ewakuujemy.
- Ktoś coś brzęczał o tym, że być może znów będziemy musieli kompletować drużynę. Ok, jeśli ktoś swoją ekipę wyciął w pień w dwójce, ale… Co z tymi, którzy zżyli się ze swoją załogą i wszystkich sprowadzili bezpiecznie do domu?
- TIM zeźli się na całego (o, to mi się chyba mocno od niego dostanie – zepsułam bazę Zbieraczy :P); Cerberus jest BE!
- W drużynie mają na powrót pojawić się Liara (<3), Ash/Kaidan oraz prawdopodobnie Garrus (a gdzie Tali? No i chcę Wrexa!). Poza tym pojawia się tajemniczy James Sanders (?)
- Chociaż w grze pojawią się: Wrex, Mordin, Legion i Anderson to nie wiadomo czy będą członkami naszej ekipy czy tylko postaciami tła.
- Gra ma mieć kilka zakończeń zależnych między innymi od członków ekipy i sojuszników (no mam nadzieję, że będą bardziej rozbudowane niż w poprzednich częściach… To ma być epickie zwieńczenie serii – powinno tu być miejsce nawet na epic faila)
- Wielki powrót elementów RPG, większe drzewka umiejętności, modyfikacje broni wpływające także na ich stronę wizualną, wszystkie klasy postaci mogą władać dowolną bronią (ale tylko żołnierz dźwiga cały sprzęt, pozostałe klasy mają ograniczoną liczbę slotów na arsenał)
- Walka ma być trudniejsza, częściej będziemy tłuc się ręcznie, strzelanie w różne części ciała ma przynosić różne efekty, pola bitwy będą większe, a starcia bardziej różnorodne. Możliwość zabierania broni pokonanym przeciwnikom (!?)
- Powraca lojalność towarzyszy, którą można uzyskać nie tylko przez wykonanie questa lojalnościowego. Ciekawe. Mam nadzieję, że tym razem lojalność będzie faktyczną lojalnością, a nie zwykłym usunięciem… dystrakcji u towarzyszy
- W grze nie będzie jednej, konkretnej drogi prowadzącej do zakończenia – koniec z chodzeniem po sznurkach?
- EDI, a co za tym idzie także głos Tricii Halfer, ponownie pojawi się w grze…
- …a Seth Green ponownie wcieli się w Jokera
- Na starcie dostaniemy też komiks podobny do tego z ME2 na PS3 (:P); zabawka dla tych, którzy nie grali w poprzednie części
- Na początku gry wyjaśni się dlaczego ściga nas Cerberus, organizacja z którą współpracowaliśmy w drugiej części.
- Wśród sił tej korporacji znajdą się ciężkie mechy, jednostki uderzeniowe i zwiadowcy w stylu ninja.
- Okręty Żniwiarzy będą miały różne rozmiary - od 500 metrów do 2 kilometrów.
- Shepard nauczy się turlać, a jako osłonę wykorzysta rozmieszczone na mapach dziury.
- Walka wręcz zostanie rozbudowana o nowe ciosy. Pojawi się nowa klasa, wyspecjalizowana właśnie w walce kontaktowej.
- Inżynier będzie mógł budować stacjonarne działka.
- Modyfikowalne uzbrojenie: kilka kategorii do wyboru, po pięć możliwości w każdej.
- Otoczenie ma być żywe i urozmaicone. Zobaczymy przechadzających się bohaterów niezależnych, walczące statki kosmiczne. Lokację rozbudowane będą o więcej szczegółów, klimat zbuduje lepsze oświetlenie.
- Walki w przestrzeni kosmicznej nie zostały potwierdzone, ale istnieje prawdopodobieństwo, że zobaczymy je w finalnej wersji gry.
- Wrogowie będą trudniejsi do pokonania. By pokonać ciężko opancerzonego mecha najpierw będziemy musieli pozbawić go kierowcy - w tym celu zniszczyć trzeba szklany kokpit. Innych wrogów pozbawimy kończyn lub też odstrzelimy fragmenty pancerza.
- Walka będzie o 10 - 15% bardziej dynamiczna, zmuszająca do częstej zmiany pozycji by uniknąć ostrzału.
- Podczas eksploracji planet zasiądziemy za sterami innego, niż dotychczas znane, pojazdu. Także moduł skanowania planet ma działać inaczej.
- Podczas przygody zwiedzimy między innymi Nowy Jork, Londyn, Mars i jedną z planet należących do Salarian.
- Możemy oczekiwać powrotu wszystkich członków zespołu, którzy przeżyli zakończenie Mass Effect 2. Nie oznacza to jednak, że z każdym z nich będziemy mogli się udać na misje.
- Nieciekawa sytuacja Turian - czyżby motyw podobny do motywu Quarian? Ewakuacja z planety na księżyc.
- Walki bezpośrednie z flotą atakujących Żniwiarzy (O_o) - wielka skala, nowy wymiar epickości?
- Na szczęście nie będziemy raczej dowodzić obroną, a inspirować do odpowiednich działań pozostałe strony.
- Rasy w uniwersum na skraju wojny, musimy podjąć decyzję po czyjej stronie się opowiemy.
- Odwiedzimy planety poszczególnych ras (?) - nawet planetę Quarian.
- Poziom trudności Normalny ma być tak wymagający jak poziom trudności Weteran w drugiej części.
Dużo? Ano dużo. A to tylko stan na 12.04.2011. Będę aktualizować ten zbiorek info jak na coś trafię. Oby do świąt, oby do świąt…
Autorką grafiki jest Anna Khlystova. Oryginalną grafikę można znaleźć tutaj.
Na grę też jestem napalona jak nigdy ! Początkowo myślałam że samo ME jest beznadziejne (od tego gatunku gier odstraszały mnie Star Warys) A mam pytanie czy będzie Dubbing PL ?
OdpowiedzUsuń@up: tego nie wiem czy będzie dubbing. Nie sprawdzałam nigdy info pod tym kątem, bo mnie samej zależy tylko na tym bym mogła zmienić język na angielski (uwielbiam głos Jennifer Hale). Do tej pory dubbing był w obu częściach, ale z drugiej strony Dragon Age II miał tylko napisy, więc obawiam się, że sytuacja dubbingu jest niepewna. Pewnie wszystko zależeć będzie od tego jak się ten tytuł do tej pory sprzedawał w Polsce. Już nas przecież obdarowali kilkoma DLC, których nie dało się odpalić na zwykłej polskiej wersji gry (dot. Dragon Age: Origins i Mass Effect 2).
OdpowiedzUsuńludzie nie dajcie im ukraść dubbingu zasypcie Ea polska mailami z oburzeniem to wrócą dubbing. Lenie zasrane. Zawsze jak jest ostatnia odsłona gry to muszą coś spier***** bo by się polska polską nie nazywała
OdpowiedzUsuńPost wyżej: według mnie akurat zrąbali dwie pierwsze części polonizacją, kompromitując się przy okazji brakiem możliwości wyboru języka w cywilizowany sposób w dwójce i niedostępnymi DLC. W trójce brak dubbingu to chyba ich jedyny sposób na to by czegoś nie skopać i nie skompromitować się jeszcze bardziej. To jest moje zdanie i wiem, że są ludzie, którym te dubbingi się podobały, ale ja się cieszę z wersji kinowej. Mniej rzeczy do spieprzenia dla EA Polska.
OdpowiedzUsuń