14 maja 2011

Mass Effect 3 - plotki i przypuszczenia (cz. 2)


No i mi się poprzedni post rozrósł, a ostatnio odgrzebane informacje okazały się tak obszerne, że stwierdziłam iż nie ma co doklejać kolejnych, tylko napisać nowy post. Otóż więc nadszedł - świeżutki, pachnący, post ku pamięci. Tak tylko bym miała później podstawy do marudzenia na BioWare, albo wręcz przeciwnie - do ich wychwalania. Enjoy!


  • Normandia stworzona przez Cerberusa przeszła w ręce Przymierza, a co za tym idzie poddana została modyfikacjom (mniej pluskiew? XD).
  • W trakcie rozgrywki natkniemy się na więcej przedmiotów, które trafią do naszego ekwipunku (złomiarz mode on).
  • Dostaniemy nowy pojazd do śmigania po planetach. Mako był upierdliwy, Hammerhead nieco... cóż... miał biedne misje.
  • Nowy system skanowania planet - koniec z macaniem powierzchni planety kursorem?
  • Premiera gry przesunęła się (sama, jasne...) na początek roku 2012. Czyli mogę zapomnieć o zagrywaniu się w Sylwestra. ;'(
  • Gra zaprezentowana zostanie na czerwcowych targach E3 (trailer? czy ktoś coś wspominał o trailerach?).
  • Gra ma dotrzeć do znacznie większej rzeszy odbiorców niż poprzednie części (albo pójdą w strzelankę bardziej, a te wspominki o RPG to tylko "chłyt materkidowy", albo zrobią coś innego, nie wiem co, ale się boję X_x).
  • Pojawi się możliwość strzelania na oślep (jak sądzę zza osłony jak w Gears of War).
  • W trójce mamy zdobywać zaufanie innych ras, które na skutek różnych decyzji możemy tracić. I tu maleńki szok z mojej strony: zaufanie tracić będziemy na rzecz Żniwiarzy (O_o).
  • Jednak nie pięć a trzy miejsca na ulepszenia w broni (lufa, zasięg i odrzut)? Zonk X_x
  • Głównie będziemy bić jednostki Cerberusa z przerwami na skopanie tyłków istotom przejętym przez Żniwiarzy.
  • W grze ma być możliwość skombinowania sobie takiego samego bajeranckiego okularka jaki ma Garrus. Nawet jeśli nie walimy do przeciwnika ze snajpery ta zabawka znacznie przybliży nam widok.
  • Ludzie z BioWare chcą nam zrobić jakąś wielką niespodziankę na targach E3 (rozgrywka? towarzysze? zawartość kolekcjonerki?).
  • Ekipa w dwójce była ponoć zbyt duża (12 postaci). W trójce ma zostać zmniejszona, by twórcy mogli się skupić na pogłębieniu ich relacji z Shepardem.
  • Wróci Tali!
  • Wrexa w ekipie raczej nie uświadczymy, ale może odegrać ważną rolę w trakcie naszej walki.
  • Jack, Tali, Ashley i Kaidan mają mieć nowy wygląd. Pancerz dla Sheparda i Garrusa również ma się nieco zmienić. Eeee... Ciekawe.
  • Brak nowych możliwości romansu (a co z kontynuacją starych? O_o).
  • Biotycy będą bardziej wymiatać, niż robili to do tej pory (ciut nieprzydatni byli w dwójce X_x).
  • Wszystkie klasy będą lepsze w zwarciu. Inżynier przysmaży Omni-kluczem, biotyk potraktuje swoimi zdolnościami kilku otaczających go przeciwników etc.
  • Kilkupoziomowe pola walki (strzelasz z góry radzisz sobie lepiej??).
  • Na działanie umiejek wpływ będą miały warunki ich użycia. Np. Concussive Shot i rodzaj użytej amunicji dadzą różne efekty.
  • Trzeba będzie więcej i bardziej energicznie kicać między osłonami. Koniec ostrzeliwania przeciwnika z jednego miejsca.
  • Fabuła będzie bardziej podobna do tej z pierwszej części.
  • [SPOILER ON]Cerberus przeszedł na stronę Żniwiarzy[SPOILER OFF]
  • Nowe rodzaje przeciwników, których opisów może lepiej nie przytoczę, bo mogą u wrażliwych wywołać chęć obejrzenia swojego śniadania ponownie.
  • Żniwiarze wymyślili sobie nowego pieszczoszka - takiego, który czerpie siły ze śmierci swoich towarzyszy. Wredniacha...
  • Misje lojalnościowe pozostaną lojalnościowymi jedynie z nazwy X_x - nie wpłyną na lojalność, a jedynie na przydatność na polu bitwy.
  • Na zakończenie będą miały wpływ wszystkie części trylogii. Nieprzemyślane decyzje z poprzednich części nie utrudnią nam rozgrywki, a jedynie zmniejszą liczbę możliwych zakończeń.
  • Więcej walk z wielkimi bossami (w pojedynkę na Żniwiarza? No problem! Walić w gigantycznego mecha? Już lecę! X_x).

1 komentarz:

  1. Pomysł, aby znowu wtryniać główną postać do "Przymierza" osobiście zalałbym ługiem i przyłożył czymś ciężkim. To było w jedynce i było moim zdaniem nudne. Podobnie zresztą jak w przypadku Cerberusa. I jedna strona i druga ma masę minusów - nie lepiej by było gdyby postać była niezależna i z niezależnych pobudek (czyt. swoich) koncentrowała swoje decyzje względem sytuacji? Tymczasem na siłę chcą chyba zrobić kolejnego bohatera, który nie ocali świata, ale znany procent wszechświata. Lura.
    Nowy system wyszukiwania złóż minerałów? Ok, stary był do luftu - nawet po upgrade.
    Powrót Kaidan(iarza)? no, u mnie chyba zza grobu :_].

    Ja tam sobie życzę jedynie jednej rzeczy - zaawansowanych testów na różnych poziomach (zwłaszcza fazie końcowej), gdyż niedobrze się robi podczas instalacji n-tych łatek do produkcji płatnej. Niewidzialne tekstury, wypadanie za, dziwny spawning, brak ai, looping dialogów - niet.

    OdpowiedzUsuń