10 października 2010

Instalacja DLC Lair of the Shadow Broker na polskiej edycji gry Mass Effect 2


Ponieważ zauważyłam, że sporo osób trafia na mojego bloga właśnie po zadaniu tego pytania wujkowi Google, to postanowiłam odpowiedzieć na zapotrzebowanie :) Dzisiejszy wpis będzie miał charakter czysto informacyjny i skierowujący. Podam kilka linków, które jak sądzę w dość przystępny sposób wyjaśnią co i jak.


Po pierwsze: możliwe jest zainstalowanie DLC Lair of the Shadow Broker na polskich kopiach gry. Sposób na to podaje StarKter w swoim tutorialu: DLC Lair of the Shadow Broker - Instalujemy!
UWAGA! Po wprowadzeniu tych zmian cała gra będzie w pełni angielska.

Po drugie: możliwe jest zachowanie przy tym polskich napisów i głosów. Jedynie sam dodatek będzie w pełni angielski. Odpowiednie pliki wraz z instrukcją znaleźć można TUTAJ. Dyskusja na ten temat toczy się w temacie Shadow Broker dla polskiej wersji - spoliery zakazane :) na forum Social BioWare.

Po trzecie: powstaje fanowskie, kinowe tłumaczenie DLC Lair of The Shadow Broker. Czy powstanie i kiedy się ukaże - o tym przekonamy się, mam nadzieję, niebawem. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.

Po czwarte: EA Polska twierdzi iż:
Wszyscy nabywcy oryginalnego egzemplarza gry Mass Effect 2 w wersji PC mają możliwość pobrania gry w angielskiej wersji z serwisu eastore.pl. Tym sposobem będą mogli zakupić i zagrać w Lair of the Shadow Broker. Innymi słowy, gracze z Polski będą mieć możliwość zagrania legalnie w Shadow Brokera, ale zainstalowanego na angielskiej wersji gry.

Polska w żaden sposób nie jest „wykluczona” z czegokolwiek. Lair of the Shadow Broker jest odosobnionym przypadkiem, kiedy gracze posiadający polską wersję nie są w stanie zagrać w dodatek.


Na sam koniec jeszcze tylko małe przypomnienie: żeby pobrać DLC Lair of the Shadow Broker ze strony BioWare należy zmienić język całej strony na angielski.

Mam nadzieję, że ta garstka informacji, którą zebrałam do kupy będzie komuś przydatna. Miłego grania!

2 komentarze:

  1. Wielkie dzięki, że w końcu ktoś się tym zajoł i zprowadził wszystko do kupy. U mnie to dlc działa dobrze (po angielsku, ale reszta polska). Mam tylko jedno pytanie. Czy ktoś przeszedł przez instalację „lair of the shadow broker” i przeniusł zapisaną grę do ME3? Czy wszystko wzwiązku z dlc się zgadza? Jeszcze raz dzięki za całość!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli można chciałbym dodać, że jest dostępne spolszczenie DLC Shadow broker na stronie http://www.shadowbroker.pl/pliki/?did=6 .

    OdpowiedzUsuń