10 czerwca 2008

Firefox 3 - Add-ons

Zalety Firefoksa 3 już dawno przekonały mnie do tej przeglądarki. Szybka, sprawna, coraz więcej działających rozszerzeń... Wciąż jednak brak trzech dla mnie bardzo istotnych Add-onów zniechęca mnie do przerzucenia się z wiernego Firefoksa 2 (pełna lista). Postaram się je pokrótce przybliżyć, by zobrazować nieco mój problem.

  • All-in-one Sidebar - pasek boczny jak z Opery. Można go łatwo dostosować do potrzeb. Dla mnie najistotniejsze tu są Zakładki i Dodatki. Jest to o wiele wygodniejsze niż wędrowanie kursorem myszy na górę ekranu, by ze stosu śmieci wygrzebać tę jedną zakładkę.
  • Paste and Go 2 - pod prawym przyciskiem myszy znajduje się opcja Paste and Go 2 (działa jak w Operze Wklej i przejdź). W wyszukiwarkach opcja zmienia się na Paste and Search. Bardzo wygodne i oszczędza znacznie mojego wymęczonego Entera...
  • Tab Mix Plus - zarządzanie zakładkami oraz wygodny menedżer sesji. Niekiedy nawet wygodniejszy niż ten w Operze. Głównie dlatego iż ma znacznie więcej możliwości, z kolei jest nieco bardziej skomplikowany w obsłudze (coś za coś :P). Tej zakładki zdecydowanie najbardziej brakuje mi w Fx3 (menedżer sesji wbudowany w Fx-a mi nie wystarcza).
Zauważyłam, że w Fx-ie3 występuje coś podobnego do All-in-one Sidebar - można mieć stały podgląd na zakładki. Szkoda tylko, że nie posiada pełnej funkcjonalności rozszerzenia z "dwójki".

PS. Po prostu wylałam swoje żale co do brakujących rozszerzeń... Pozostaje mi cierpliwie czekać...

3 komentarze:

  1. Możesz je sobie zainstalować... Obejść po prostu zabezpieczenia. Dodatek jaki na to pozwala nazywa się Nightly Tester Tools... :) Grozi to pewną niestabilnością przeglądarki, ale chyba tylko w teorii. Używam tych dodatków które wymieniłaś, właśnie dzięki NTT. Wszystko jest w porządku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. BTW. poleć więcej wtyczek, bo Ty się jednak lepiej znasz... :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Wtyczka fajna. Bez zarzutów uruchomiła mi dwie inne wtyczki. Niestety za diabła nie chce ruszyć ostatniej i najważniejszej dla mnie X_x Chodzi o Tab Mix Plus... Pech -_-'

    OdpowiedzUsuń