28 czerwca 2008

Firefox 3 - rozszerzeń ciąg dalszy

Od ostatniej mojej wypowiedzi na ten temat minęło wystarczająco dużo czasy, by wiele rzeczy zdążyło się zmienić. Po pierwsze dwie wtyczki, których brak był dla mnie najbardziej uciążliwy zdają się już normalnie działać na Fx3. Są to All-in-one Sidebar i Tab Mix Plus. Tylko do ostatniego miewam niekiedy zastrzeżenia. Zdarza się bowiem, że zapomni on ustawienia. Jest to jednak sporadyczne i mam nadzieję, że szybko zostanie to poprawione.

Wyjątkowo przyspieszający zabawę w przeglądarce Paste and Go 2 zdaje się być już od lat zapomniany przez twórców. Nie ukrywam, że będę tęsknić za tą opcją. Była wygodna...

W konfiguracji rozszerzeń zainstalowanych w moim Fx3 zaszło też kilka innych dość istotnych zmian. Idąc alfabetycznie wg nazw rozszerzeń:
  • Doinstalowałam sobie Basic Bookmarks for FF3. Mogę dzięki temu dodatkowi dowolnie modelować wygląd mojego paska zakładek. Dzięki niemu wygląda on wg mnie przejrzyściej i czytelniej. No i ładniej też...
  • BBCode z kolei bardzo usprawnia mi pełnienie funkcji moderatora na forach. Pozwala przy pomocy dwóch kliknięć myszy dowolnie sformatować tekst w przeznaczonych do tego oknach. Prócz BBCode obsługuje też HTML, XHTML i SYMBOLS.
  • Zamiast GooglePreview zainstalowałam sobie BetterSearch. Również umożliwia podgląd wyników wyszukiwania w Google (a także w wielu innych wyszukiwarkach). Poza tym dodaje kilka przydatnych informacji do wyników wyszukiwania.
  • Ponieważ często z tego języka korzystam doinstalowałam sobie słownik języka angielskiego. A dokładnie British English Dictionary. Jeszcze nie wiem jak się sprawdza...
  • DownloadHelper pozwala mi łatwo i szybko ściągnąć filmiki z takich serwisów jak YouTube. Wciąż testuję...
  • Foxmarks Bookmark Synchronizer pozwala na zsynchronizowanie posiadanych na komputerze zakładek Firefoksa z tymi umieszczonymi na naszym koncie w Internecie. Pozwala to synchronizować ze sobą zakładki Fx-a na kilku różnych komputerach. Bardzo wygodne. Zmniejsza ryzyko utraty wszystkich zakładek :)
  • Gmail Manager jednak się nie gryzie z Better Gmail 2. Działa bardzo ładnie i nie sprawia większych problemów. Bardzo ułatwia korzystanie z kilku kont gmaila na raz. Niestety do tej pory nie rozgryzłam dlaczego nie chcą mi działać dźwięki powiadomień... Ponoć gdzie indziej działają...
  • Zamiast SecureLogin zainstalowałam Sxippera. SL gubił niekiedy hasła. Zapominał, że kiedykolwiek takie wpisałam. Działał wręcz identycznie jak podobna opcja w Operze (z tymi samymi błędami -_-). Sxipper jest o wiele przyjemniejszy, ma znacznie więcej możliwości konfiguracji, nie zapomina haseł i ładnie się prezentuje. Sam proponuje wpisanie odpowiedniego hasła. Uczy się nawet wypełniać niektóre ankiety :)
Wywalone zostały rozszerzenia:
  • GooglePreview
  • Paste and Go 2
  • Secure Login
Sądzę, że już do nich nie wrócę...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz